Polityka prywatności aplikacji NawigUJ

Niniejsza polityka prywatności określa zasady przetwarzania danych osobowych pozyskanych w związku z korzystaniem z aplikacji NawigUJ, zwanej dalej „NawigUJ” oraz zasady wykorzystywania plików cookies. NawigUJ to aplikacja mobilna na Android i iOS.

Właścicielem NawigUJ jest Uniwersytet Jagielloński z siedzibą przy ul. Gołębiej 24, 31-007 Kraków,
NIP: 675-000-22-36 (dalej jako „UJ
”).  

Użytkownikami NawigUJ są studenci, doktoranci i pracownicy UJ, a także inne osoby które korzystają z NawigUJ poruszając się po terenie UJ – dalej jako „Użytkownik” lub odpowiednio „Użytkownicy”.

NawigUJ służy do ułatwienia poruszania się, w tym w szczególności osobom z niepełnosprawnościami, po wszystkich budynkach Uniwersytetu Jagiellońskiego, zarówno tych, w których odbywają się zajęcia dla studentów/ doktorantów UJ, jak i tych, w których pracuje uczelniana administracja. Aplikacja NawigUJ powstała aby informować Użytkownika przy jakim budynku się znajduje, jakie mieszczą się w nim jednostki oraz jakie udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami znajdują się w poszczególnych budynkach UJ.

Aplikacja ma tryb ogólny oraz tryb profilowania pod wybraną przez Użytkownika niepełnosprawność.

W trybie ogólnym Użytkownik otrzymuje informację o budynku, w pobliżu którego się znajduje, oraz o jego dostępności dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami (m.in. czy jest w nim podjazd dla osób niepełnosprawnych, czy jest w nim winda, dostosowana toaleta, pętla induktofoniczna, opisy sal dydaktycznych w języku Braille).

W trybie sprofilowanym pod daną niepełnosprawność sposób formułowania informacji jest dostosowany odpowiednio do rodzaju wskazanej niepełnosprawności. Przykładowo, jeśli Użytkownik dostosuje ustawienia dla trybu NawigUJ dla osób ze spektrum autyzmu, komunikaty pojawiające się w NawigUJ będą uproszczone, a jeśli Użytkownik dostosuje ustawienia dla osób niewidomych, to znaczniki zamontowane w budynkach, oprócz wzbudzania aplikacji będą mogły podawać krótkie informacje dźwiękowe.

UJ przywiązuje szczególną wagę do poszanowania prywatności Użytkowników NawigUJ i w związku z powyższym wdraża poniższą Politykę Prywatności.

W związku z korzystaniem z NawigUJ i w celu świadczenia usług na wysokim poziomie, a także w związku z zapewnieniem optymalnego i sprawnego funkcjonowania NawigUJ, wykorzystywane są pliki cookies i podobne technologie.

Część I: Dane osobowe przetwarzane w ramach korzystania z NawigUJ

UJ przetwarzając dane przestrzega przepisów o ochronie danych osobowych, w tym przepisów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”).

1.       Uniwersytet Jagielloński w związku z korzystaniem przez Użytkowników z NawigUJ zbiera dane osobowe podane przez Użytkownika w toku korzystania z NawigUJ, które obejmują informację o rodzaju niepełnosprawności do której NawigUJ ma dostosować swoje funkcjonalności oraz adres-email z którego Użytkownik wysyła zgłoszenie odblokowania profilu NawigUJ dla wybranej niepełnosprawności bądź numer telefonu z którego Użytkownik dokonuje takiego zgłoszenia.  Podanie ww. informacji jest całkowicie dobrowolne, ale niezbędne jeśli NawigUJ ma wyświetlać Użytkownikowi informacje dopasowane do wskazanego rodzaju niepełnosprawności. Użytkownik poprzez ustawienia w NawigUJ (wybranie profilu NawigUJ) oraz odblokowanie funkcjonalności wskutek zgłoszenia takiego żądania, może zezwolić na wykorzystanie tych danych i wówczas funkcjonowanie NawigUJ zostanie dostosowane do wskazanej, właściwej dla danego profilu NawigUJ niepełnosprawności.

 

2.       Dane osobowe Użytkownika, o których mowa w ust. 1 powyżej przetwarzane są w oparciu o udzieloną przez Użytkownika dobrowolną zgodę (art. 9 ust. 1 lit. a oraz art. 6 ust. 1 lit. a  RODO) i w celu wykonania usługi z uwzględnieniem jej profilowanych dla danego rodzaju niepełnosprawności warunków i funkcjonalności. Użytkownik w każdej chwili może wycofać zgodę na przetwarzanie informacji o wskazanym rodzaju niepełnosprawności, ale wówczas NawigUJ będzie działać w trybie ogólnym, a nie sprofilowanym dla tego rodzaju niepełnosprawności. Użytkownik udziela zgody poprzez zgłoszenie żądania odblokowania profilu dedykowanego dla danego rodzaju niepełnosprawności i z tą chwilą dochodzi do identyfikacji Użytkownika.  

 

W przypadku zgłoszenia przez Użytkownika zastrzeżeń co do działania NawigUJ lub potrzeby naprawy funkcjonalności NawigUJ, UJ będzie przetwarzać także dane osobowe Użytkownika wskazane w jego zgłoszeniu (w zależności od danych wskazanych przez Użytkownika –w szczególności adres e-mail, imię i nazwisko, identyfikator aplikacji). Dane te będą przetwarzane przez UJ w celu serwisowania NawigUJ, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO.

 

3.       W przypadku korzystania przez Użytkownika z NawigUJ w sposób z którego wynikają naruszenia, a także w celu wykazania należytego wykonania usług, dane osobowe podane przez Użytkownika mogą być przetwarzane przez UJ w celu ustalania, dochodzenia i egzekucji roszczeń oraz w celu obrony przed roszczeniami (art. 6 ust. 1 lit. f RODO)- na zasadach określonych w niniejszej Polityce prywatności.

 

4.       UJ dokłada wszelkich starań, aby chronić NawigUJ wraz z przetwarzanymi na nim danymi,
m.in.
przed nieuprawnionym dostępem osób trzecich. W tym celu UJ stosuje fizyczne środki bezpieczeństwa, systemy bezpieczeństwa zabezpieczające dostęp do serwerów i serwisu oraz rozwiązania kryptograficzne. Dane osobowe udostępniane są wyłącznie tym pracownikom UJ oraz podmiotom, którym są one niezbędne do realizacji zadań i są one przetwarzane wyłącznie w celach opisanych w niniejszej Polityce Prywatności i przez okres uzasadniający ich przetwarzanie.

 

Część 2: Wykorzystywanie plików cookies i podobnych technologii

1.       Informacje w NawigUJ, poza zbieraniem danych, o których mowa w części 1 Polityki prywatności, mogą być gromadzone również w sposób automatyczny wynikły z korzystania z  NawigUJ, tj:

a)       Informacje zapisywane są automatycznie w logach serwerów  oraz NawigUJ, np. adres IP, żądanie strony wysyłane przez Użytkownika, data i godzina żądania, typ przeglądarki, język przeglądarki, dane urządzenia, typ systemu operacyjnego,

b)      Pliki „cookies”- niewielkie pliki tekstowe wysyłane przez NawigUJ na urządzenie Użytkownika NawigUJ (np. smartfon).

 

2.       Informacje, o których mowa w pkt. 1 lit. a powyżej zbierane są w sposób automatyczny i służą do realizacji następujących celów:

a)       Administrowania NawigUJ,

b)      Zapewnienia bezpieczeństwa oraz ochrony danych w ramach  NawigUJ,

c)       Zapewnienia świadczenia Użytkownikowi określonych usług zgodnie z funkcjonalnościami NawigUJ,

d)      Dostosowania NawigUJ do potrzeb Użytkowników.

 

3.       Pliki „cookies”, o których mowa w pkt. 1 lit. b powyżej, służą do realizacji następujących celów:

a)       Zapewnienia prawidłowego działania witryn NawigUJ w przeglądarce Użytkownika,

b)      Ułatwienia Użytkownikowi korzystania z NawigUJ i dopasowania go do potrzeb Użytkownika,

c)       Zapamiętywania indywidualnych ustawień i preferencji Użytkownika.

 

4.       Przeglądarki internetowe zwykle domyślnie dopuszczają przechowywanie plików „cookies” na urządzeniu Użytkownika.

Użytkownik posiada możliwość skonfigurowania swojej przeglądarki internetowej tak, aby całkowicie lub częściowo wyłączyć przechowywanie plików „cookies”, na urządzeniu. Wyłączenie przechowywania plików „cookies” może spowodować, że niektóre funkcje NawigUJ mogą nie działać poprawnie.

Jak zablokować pliki „cookies”:

Użytkownik może zdecydować o zapisywaniu bądź nie plików „cookies” w ustawieniach przeglądarki:

-        w przeglądarce Firefox: Opcje> Prywatność

-        w przeglądarce Chrome: Ustawienia> Ustawienia zaawansowane> Prywatność>Ustawienia treści

-        w przeglądarce Internet Explorer: Narzędzia> Opcje internetowe> Prywatność (pozwala wybrać różne poziomy ochrony)> Zaawansowane

-        w przeglądarce Opera: Preferencje> Zaawansowane> Ciasteczka (pliki „cookies”)

-        w przeglądarce MS Edge: Ustawienia> Uprawnienia witryny > Pliki cookie i dane witryny> w górnej części wyświetlonego ekranu można całkowicie wyłączyć możliwość zapisywania plików cookies w pamięci podręcznej Twojej przeglądarki Microsoft Edge.

W każdej przeglądarce, z jakiej korzysta Użytkownik, ustawienia plików „cookies” należy ustawić osobno.

NawigUJ wykorzystuje następujące typy (kategorie) plików cookies:

a)       Niezbędne pliki cookies - PHPSESSID- ciasteczko sesyjne. Zawiera identyfikator bieżącej sesji i pozwala na identyfikację użytkownika zalogowanego do panelu.

b)      Funkcjonalne pliki cookies - CookieConsent- przechowuje informację, czy użytkownik panelu zaakceptował komunikat o plikach cookies.

c)       Cookies sesyjne - tymczasowe informacje przechowywane w pamięci przeglądarki do momentu zakończenia sesji, czyli jej zamknięcia: - PHPSESSID

d)      Stałe cookies - pozostają pamięci przeglądarki przez dłuższy okres. Czas ten zależy od wyboru, którego można dokonać w ustawieniach przeglądarki: CookieConsent

                 

Część 3: Prawa Użytkownika

1.       Administratorem danych osobowych Użytkownika jest Uniwersytet Jagielloński z siedzibą przy ul. Gołębiej 24, 31-007 Kraków. W sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych wyznaczonym przez Administratora:

Inspektor Ochrony Danych,

Uniwersytet Jagielloński,

Ul. Gołębia 24, 31-007

Kraków

e-mail: iod.@uj.edu.pl

iod.uj.edu.pl

2.       Dane osobowe Użytkowników będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji danego celu określonego w części I Polityki prywatności, z zastrzeżeniem sytuacji kiedy dalsze przechowywanie tych danych jest obowiązkiem prawnym UJ. UJ będzie przechowywać dane przez okres korzystania z NawigUJ, a następnie przez czas odpowiadający czasowi przedawnienia roszczeń mogących wyniknąć z korzystania z NawigUJ - tj. 6 lat z upływem na koniec roku kalendarzowego (wedle powszechnie obowiązujących przepisów) licząc od zaprzestania korzystania z NawigUJ.

3.       Podanie przez Użytkownika danych osobowych jest dobrowolne, lecz jest warunkiem korzystania z wybranych funkcjonalności  NawigUJ. Konsekwencją niepodania danych osobowych w zakresie niezbędnym do korzystania z spersonalizowanego trybu NawigUJ będzie brak możliwości skorzystania z określonych tych funkcjonalności systemu NawigUJ, które dedykowane są dla danego rodzaju niepełnosprawności. Dla korzystania z trybu ogólnego nie jest konieczne podanie danych osobowych.

4.       Użytkownik posiada prawo do:

a)       Uzyskania informacji o przetwarzaniu danych osobowych i uprawnieniach przysługujących zgodnie z RODO,

b)      Dostępu do treści swoich danych,

c)       Sprostowania treści swoich danych,

d)      Usunięcia danych osobowych ze zbiorów administratora (chyba że dalsze przetwarzanie jest konieczne dla wykonania obowiązku prawnego albo w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń),

e)      Ograniczenia przetwarzania,

f)        Przenoszenia danych,

g)       Wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania

- w przypadkach i na warunkach określonych w RODO

5.       W zakresie w jakim przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody Użytkownik posiada prawo do jej wycofania w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność  z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych można przesłać e-mailem na adres: przelamuj@uj.edu.pl, pocztą tradycyjną na adres Biuro projektu „Odpowiedzialne wsparcie i zrównoważony rozwój”, ul. Czapskich 4, pok. 202, Kraków, lub wycofać osobiście stawiając się w Biurze Projektu, ul. Czapskich 4, 31-110 Kraków.

6.       Dane osobowe Użytkownika nie będą przedmiotem automatycznego podejmowania decyzji ani profilowania.

7.       Odbiorcami danych osobowych Użytkownika są podmioty przetwarzające dane w imieniu Administratora i na podstawie odpowiedniej umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, w tym w szczególności podmioty świadczące usługi na rzecz UJ, dostarczające rozwiązania informatyczne niezbędne do korzystania z NawigUJ.

W przypadku skierowania do UJ żądania przez uprawnione na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów organy państwowe, służby i organy, UJ udostępnia dane osobowe Użytkownika tym podmiotom.

8.       Użytkownikowi przysługuje prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna, że przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy RODO.

 

Część 4: Postanowienia końcowe

1.       Niniejsza Polityka Prywatności jest na bieżąco aktualizowana w celu zapewnienia Użytkownikom  NawigUJ adekwatnych informacji o jej działaniu.

 

2.       W przypadku zmiany niniejszej Polityki Prywatności, odpowiednia informacja zostanie zamieszczona na niniejszej podstronie.

 

Data opublikowania dokumentu 19.04.2023 roku